Ik ben niet tevreden met een besteld artikel en wil een klacht indienen. Hoe nu te handelen?

Is je bestelde artikel beschadigd of defect aangekomen? Het spijt ons! Neem in dat geval contact op met onze klantenservice voordat je het artikel retourneert. Onze medewerkers zullen je klacht in behandeling nemen.

Stuur een e-mail naar service@zalando-lounge.nl met 3 tot 5 foto's die duidelijk de schade of fout laten zien en voeg een korte beschrijving toe van hoe de schade is ontstaan. Daarnaast hebben we een foto nodig van het artikel in zijn geheel. Als de schade betrekking heeft op schoenen, vragen we je ook een foto van de hak en de schoenzool toe te voegen.

Zorg ervoor dat je bericht, inclusief de foto's in bijlage, niet groter is dan 25 MB. Indien nodig kan je de foto’s in afzonderlijke berichten naar ons sturen. Wij raden je aan om het JPEG-formaat te gebruiken voor de afbeeldingen.

Houd er rekening mee dat wij geen klachten kunnen accepteren voor de volgende defecten:

  • Slijtage als gevolg van het dagelijks gebruik, bijvoorbeeld versleten schoenneuzen. 
  • Schade als gevolg van verkeerd gebruik van een artikel dat niet als waterdicht is beschreven. Condensatie in een horloge is bijvoorbeeld geen reden voor een klacht.
  • Kledingstukken die gekrompen of beschadigd zijn na verkeerd wassen.
  • Schade aan de hak van een schoen.
  • Schade door onjuist of intensief gebruik.
  • Artikelen die beschadigd of verkleurd zijn door overmatige transpiratie.
  • Verlies of overdracht van kleuren, bijvoorbeeld wanneer een broek door wassen kleur verliest of witte sokken die blauw kleuren door het samen wassen met andere artikelen.
  • Pluizen of pilling van het materiaal.
  • Schade als gevolg van externe factoren, zoals wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën.
  • Artikelen die lichamelijke ongemakken veroorzaken, zoals blaren. 
  • Koffers die tijdens of na een reis beschadigd zijn geraakt. Neem in dit geval contact op met de vliegmaatschappij of de touroperator.